עמק הפחמימות

בשנה האחרונה חזר להתקיים ביום שישי הראשון בכל חודש שוק האיכרים של עמק חפר. אירוע רועש למדי שנעשה צפוף מאוד לאורך היום, אך לא בלתי מעניין קולינרית. על אף שאמרתי לעצמי שלא אבוא שוב בגלל הרעש הנורא, אני מוצא את עצמי מגיע לשם בכל זאת, אבל בשעה מוקדמת.

EH Farmers Market

הסיבוב בהאנגר 9 מתחיל עם ⅓ כוס IPA (20 ₪) של מבשלת מלכת העמק ממושב אוֹמֶץ (שרבים מתושבי העמק ואף בני המושב קוראים לו אָמַץ, בגלל ענין של חולם חסר). העולם נראה רגוע יותר עם כוס בירה קרה ביד. כדוכניים משם ניצב הדוכן של משק דוד מאחיטוב, שמייצר יוגורט וגבינות מעולות מחלב עזים. אני לא טורח לטעום, פשוט מצביע על כמה ולוקח – כולן מצוינות.

בסוף הסיבוב אני חוזר אל הברז, מצטייד בכוס בירה נוספת ויוצא את ההאנגר, נרגש ואופטימי, לכיוון הסנדוויץ' של NORD. רונית ובן מוכרים מוצרים סקנדינביים שונים ובימי שישי גם כריכי הרינג מעולים (35 ₪). גיליתי אותם לגמרי במקרה בזכות שלט קטן שהציבו בחניה.

Nord1

בפעם האחרונה שנכנסתי עדיין היתה לי כוס הבירה ביד ועל אף שזה לא מנומס, לא ננזפתי – סליחה ותודה. בתפריט חמישה כריכים לבחירה. המתנה של דקות בודדות שווה לגמרי את הכריך הטרי שמגיע. הפעם גם ישבתי לאכול אותו במקום. כל כך נהניתי מהסנדוויץ' ששכחתי לשאול מהיכן מגיע הבגט הטוב. טיפ לטייק אווי – קחו מפית.

Deckelbaum1

בסמוך לנורד נמצאת קונדיטוריה דקלבאום. הכל טעים שם, אבל אני נהנה במיוחד מהמאפים המלוחים. חביב עלי במיוחד זה עם האריסה. סנדוויצ'ים בתוך קרואסונים זה אושר גדול שאחראי לפירורים הרבים באוטו שלי.

Ella patisserie3

עוד סנדוויצ'ים טעימים אפשר למצוא אצל אלה פטיסרי, בתחנת הדלק שבכניסה לאזה”ת. בביקורי האחרון שם שמחתי למצוא סנדוויץ’ מושלם בתוך פוקאצ'ה רכה, לא שמנונית מדי, עם חביתה, ירקות ואיולי (לא טבעוני, בעוונותי).Ella patisserie4

קרואסון השקדים של אלה הוא עדיין הטוב ביותר שיצא לי לאכול. אל תוותרו על החימום שלו, הוא הופך את השוליים לפריכים-דביקים וזה מוסיף להנאה בכל ביס. אני ממשיך להגיע לשם על אף שהן מתעקשות לקרוא לו קוראסון – בעיה של מקומות טובים רבים מדי.

Lehem Shahar2(קרואסון של לחם שחר – מעט הקמח מצליח להחזיק את החמאה ביעילות)

עוד מוקד פחמימות רציני הוא מאפיית לחם שחר, בקיבוץ משמר השרון (יש גם סניף כרכורי). גם שם נמצא סנדוויצ'ים טובים מלחמים טריים וקרואסונים משובחים.

פרט לכל הנ”לים, יש לא מעט עגלות קפה ברוכות בצק בעמק חפר, עליהן נכתב רבות בשנתיים האחרונות.

Ella patisserie1(מושלם)

פורסם בקטגוריה ביקורת אירוע, ביקורת מסעדה, בצק, לחמים, קינוחים, שווקים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא עמק הפחמימות

  1. מאת יובל‏:

    yyy

    אחרי הבציר בהחלט אפגוש אותך לאיזה שישי כזה…

  2. מאת עודד‏:

    ביי אול מינס. קפה ואינסולין עלי.

השאר תגובה